Vă recomandăm manualul Editurii SIGMA - Istoria evreilor. Holocaustul - pentru clasele a XI-a / a XII-a, câștigător al licitației organizate de Ministerul Educației. Citiți cele zece motive pentru care manualul Editurii SIGMA reprezintă cea mai bună alegere.

Sectoare economice

  • sectorul primar – obține materia primă
  • sectorul secundar – produce bunuri; transformă materia primă într-un produs finit
  • sectorul terțiar – nu produce bunuri; serviciile
  • sectorul cuaternar – constă în activități intelectuale adesea asociate cu inovația tehnologică (cercetarea, dezvoltarea etc.)

Principalele ramuri economice

  • agricultura
  • industria
  • serviciile

Statute profesionale

  • statutul profesional reprezintă un ansamblu de reguli funcționale și organizatorice caracteristice tuturor categoriilor profesionale.
  • exemple de reguli: accesul în profesie, conduita profesională, drepturile și obligațiile specifice, sancțiunile

Ocupații

  • ocupația este activitatea pe care o prestează o persoană în mod regulat și organizat într-o unitate economico-socială în schimbul unui salariu
  • ocupația poate fi definită prin funcția sau meseria exercitată de o persoană
    • funcția reprezintă gradul pe care îl deține cineva într-o ierarhie administrativă
    • meseria este un ansamblu de cunoștințe obținute prin școlarizare și prin practică, care permit celui care le posedă să le pună în valoare, sa le execute

Profesii

  • profesia este ocupația exercitată de o persoană în baza unei calificări corespunzătoare (studii)


Distribuie:

Autor:
Opinia ta contează Feedbackurile pozitive ne stimulează, iar cele negative ne ajută să ne îmbunătățim activitatea.
Te rugăm să ne lași un feedback.
Lasă un feedback

Căutăm colaboratori

Rezultatele obținute de-a lungul timpului și numeroasele feedbackuri pozitive ne motivează să continuăm ceea ce facem.
Ne-am propus un obiectiv îndrăzneț - crearea tuturor lecțiilor de istorie, inclusiv cele dedicate minorităților naționale.
Căutăm profesori familiarizați cu mediul digital, care doresc să realizeze resurse educaționale deschise.
Contactează-ne
Articolul anterior
Imaginea României în presa internațională după anul 1989
Următorul articol
Migrații în lumea contemporană

    Adaugă un comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii. Adresa de mail nu va fi publicată.
    Prin postarea acestui comentariu declari că ai citit și ești de acord cu termenele și condițiile acestui site.

    CLUBUL DE ISTORIE
    Trimitem periodic un e-mail cu cele mai noi articole celor 1511 de membri. Abonează-te și tu!