Lecții de istorie
Gimnaziu:
Clasa a V-a
Clasa a VI-a
Clasa a VII-a
Clasa a VIII-a

Liceu:
Clasa a IX-a
Clasa a X-a
Clasa a XI-a
Clasa a XII-a

Cetăți medievale (clasa a VIII-a)

Cetăți medievale (clasa a VIII-a)

SCHIȚA LECȚIEI: Rol Poziționare Tipuri Componente Materiale de construcție folosite Exemple Rol – alcătuiau sistemul defensiv al statelor medievale – reprezentau locuri de refugiu pentru locuitorii din împrejurimi – stopau sau încetineau înaintarea armatelor inamice Poziționare – erau construite pe poziții înalte pentru a beneficia de o vizibilitate mai bună observare a împrejurimilor, dar și […]

Cetățean și stat în democrație și în totalitarism (clasa a VII-a)

Cetățean și stat în democrație și în totalitarism (clasa a VII-a)

SCHIȚA LECȚIEI: Caracteristicile unui stat democratic Caracteristicile unui stat totalitar Caracteristicile unui stat democratic – existența principiului separării puterilor în stat: puterea legislativă, puterea executivă și puterea judecătorească – existența mai multor partide politice (pluripartidism) – votul universal – respectarea drepturilor și libertăților cetățenești Exemple: Franța, Anglia, S.U.A. Caracteristicile unui stat totalitar – concentrarea întregii […]

Crize economice (clasa a VII-a)

Crize economice (clasa a VII-a)

SCHIȚA LECȚIEI: Cauzele crizei Manifestările crizei Răspândirea și efectele crizei Marea Criză Economică (1929-1933) Cauzele crizei – războaie – epidemii – secetă – supraproducția – căderea Bursei de valori Manifestările crizei economice – rata mare de șomaj – scăderea veniturilor majorității oamenilor – scăderea producției de bunuri – falimentarea unor întreprinderi Răspândirea și efectele crizei […]

Lecția de istorie

Lecția de istorie

CUPRINS: Lecții de istorie – nivel gimnazial Clasa a V-a Clasa a VI-a Clasa a VII-a Clasa a VIII-a Lecții de istorie – nivel liceal Clasa a IX-a Clasa a X-a Clasa a XI-a Clasa a XII-a Opționale Clasa a VI-a Marile descoperiri geografice Lecții de istorie – nivel gimnazial Clasa a V-a Izvoare istorice […]

Petru cel Mare (clasa a VI-a)

Petru cel Mare (clasa a VI-a)

SCHIȚA LECȚIEI: Cine a fost Petru cel Mare? Expansiunea Rusiei O nouă capitală: Sankt Petersburg Cine a fost Petru cel Mare? – a devenit țarul Rusiei la vârsta de 10 ani – a domnit între anii 1682-1725 – lui i se datorează modernizarea Rusiei – în timpul domniei lui, Rusia s-a afirmat ca mare putere […]

William of Rubruck (opțional clasa a VI-a)

William of Rubruck (opțional clasa a VI-a)

SCHIȚA LECȚIEI: Cine a fost William of Rubruck? Călătorii Opera lui William of Rubruck Cine a fost William of Rubruck? – a fost un misionar franciscan flamand – a participat la cruciada regelui Ludovic al IX-lea al Franței în Palestina – s-a născut în jurul anului 1210, în Rubrouck Călătorii – a obținut sprijinul regelui […]

Ludovic al XIV-lea. Palatul de la Versailles (clasa a VI-a)

Ludovic al XIV-lea. Palatul de la Versailles (clasa a VI-a)

SCHIȚA LECȚIEI: Ludovic al XIV-lea, Regele Soare Domnia Palatul de la Versailles Ludovic al XIV-lea, Regele Soare – a ajuns rege la vârsta de 5 ani – a domnit între anii 1643-1715 – a fost un monarh absolut -> el deținea toată puterea în stat – lui îi este atribuită expresia ”Statul sunt eu!” Domnia […]

Impactul tehnologiei asupra vieții cotidiene și a mediului (clasa a XI-a)

Impactul tehnologiei asupra vieții cotidiene și a mediului (clasa a XI-a)

SCHIȚA LECȚIEI: Impactul tehnologiei asupra vieții cotidiene Tehnologia în slujba comunicării Tehnologia în slujba transporturilor Tehnologia în slujba sănătății Impactul tehnologiei asupra mediului Impactul tehnologiei asupra vieții cotidiene – invenția unor aparate electrice precum mașina de spălat, frigiderul, fierul de călcat și aspiratorul a îmbunătățit confortul casnic Tehnologia în slujba comunicării Exemple: – telefonul: a […]

Spațiul românesc și politica de cruciadă târzie, de la Mircea cel Bătrân la Mihai Viteazul (clasa a VIII-a)

Spațiul românesc și politica de cruciadă târzie, de la Mircea cel Bătrân la Mihai Viteazul (clasa a VIII-a)

SCHIȚA LECȚIEI: Cruciadele târzii Voievozi Mircea cel Bătrân Alexandru cel Bun Iancu de Hunedoara Vlad Țepeș Ștefan cel Mare Mihai Viteazul Cruciadele târzii – sunt acțiuni militare purtate de voievozii români împotriva otomanilor – cruciadele târzii s-au desfășurat între secolele XIV-XVI – cauze: expansiunea Imperiului Otoman Voievozi Mircea cel Bătrân – a fost domnul Țării […]

Autonomii locale şi instituţii centrale în spaţiul românesc între secolele IX-XVIII (clasa a XII-a)

Autonomii locale şi instituţii centrale în spaţiul românesc între secolele IX-XVIII (clasa a XII-a)

SCHIȚA LECȚIEI: Autonomii locale Constituirea statelor medievale românești Instituții centrale Surse Autonomii locale – au avut la bază uniunile de obști – conducătorii aveau atribuții politice, militare, administrative și juridice Cauzele apariției autonomiilor locale: – dorința unor conducători de obști sătești de a-și extinde autoritatea – dezvoltarea economică – pericolul extern (migratorii, statele vecine) Obștea […]